Saturday 8 December 2012

Blogerz Writing


Salam,

     Owh long time no see in this blog. Sebenarnya bukannya takde cerita nak kongsi, Cuma malas je tangan ni nak type dekat computer. Lagipun sekarangkan dah ada banyak teknologi pelbagai, so Arm dah malas nak guna laptop, guna tabs and phone je. Senang, Cuma swipe, touch dan puff… ( macam kokoCrunch pula) haha :)

     Okey, B.T.W. Arm sebenarnya nak kongsi dengan korang mengenai gaya penulisan. Ya, like we all know nowadays, Bloggerz around the world sekarang ni dah semakin banyak (event aku pun dah terjoin dalam dunia Blog ni). Dan semakin banyak para Blogger yang ada dekat Malaysia ni, semakin banyakla benda yang nak dikongsi.

     Ada blogger yang suka buat novel dalam blog (haha aku kot), ada yang suka tulis pasal kisah cintan-cintun, lovely dubby diorang dalam blog and ada yang suka beri macam-macam pendapat mengenai sesuatu isu. Sesetengah orang suka bagi facts (yang kebanyakannya dicopy+paste dari internet) haha ko piker aku tak tau :)

     Bila kita kenal gaya penulisan seseorang kita boleh tahu macam mana orang tu sebenarnya. Dia caring ke, dia ego ke, dia ni mamat jiwang ke. Pewartakan orang ni sebenarnya amat mudah untuk dilihat. Kadang-kadang bila kita tengok saja dia, kita mungkin dah boleh cam dia ni orang yang macam mana,.

      EG : kalau dia selekeh, maknanya mamat ni seorang pengotor.

     Yeke dia pengotor ? Memang kadang-kadang betul apa yang kita fikirkan, tapi at the same time, kita kena betul-betul faham dia. Kalau dia seorang yang kaki tulis macam Arm, haa lagi senang kita nak kenal orang tu macam mana kan :)

     So bila kita start baca blog, cuba try test korang memahamkan apa yang cuba disampaikan. Kalau korang faham apa yang Arm cuba sampaikan ni, agak-agak korang Arm ni orang yang macam mana erk ? :)

PS: Do komen banyak-banyak :)

No comments:

Post a Comment